Hakuna Matata, what a wonderful phrase

Hakuna Matata, ain’t no passing craze

It means no worries for the rest of your days

It’s our problem free philosophy, Hakuna Matata

zondag 15 september 2013

Row, Row, Row Your Boat...

Weer een vroegertje vandaag!

Plaats: Katie's Landing. Tijd: 9 uur. Wat: Kajak Tour. Wie: de vakantievierders en gids Kenny.

Op nog geen uurtje rijden van onze villa is Katie's Landing. Van hier uit gaan wij een kajak tour doen op de Wekiva river. Deze 3 uur durende tocht wordt begeleid door gids Kenny Boyd. Vol verwachting parkeren we de auto op de parkeerplaats in the middle of nowhere. We droppen de gevraagde 3 dollar in de bus en zien dan gids Kenny al aan komen lopen. Na wat voorbereidingen getroffen te hebben als insmeren met zonnebrand, plasje doen en waterdichte tassen inpakken gaan we naar de waterkant. Hier heeft Kenny de kajaks al klaarliggen. We krijgen een korte instructie en stappen dan een voor een in. Kenny is een heel rustige man die prima de tijd voor alles neemt en je op je gemak stelt. Als we allemaal in het water liggen (de kajaks dan, niet wij zelf) beginnen we stroomopwaarts te peddelen. De kajaks zijn goed stabiel en het zit niet onaangenaam. Het peddelen is ook niet moeilijk en we hebben al snel de slag te pakken.

Het water is heel helder en het zonnetje schijnt fel, heerlijk! Kenny vertelt veel over de planten en dieren die we onderweg tegenkomen of tegen kunnen komen.
We starten gelijk al met de niet heel veel voorkomende Woodstork.

Woodstork

Er is genoeg tijd om foto's te maken en te genieten van het natuurschoon. De moeilijkheid is dat je natuurlijk nooit helemaal 100% stil ligt en dat de dieren ook niet altijd precies goed voor de lens gaan zitten.

We peddelen weer vrolijk verder.

En komen allerlei verschillende vogels tegen. Ook zitten er veel schildpadden te zonnen maar deze zijn behoorlijk schuw en springen snel het water in als je wat dichterbij komt.

Osprey

Herron

Waterstoffel

Little Blue Herron (nog jong en wit)

Wegvliegende Herron

Waterstoffels
Kenny heeft opeens een extra passagier op zijn kajak. Wij houden gepaste afstand en varen wat minder dicht langs de begroeiing!

Als we bijna 2 uur onderweg zijn, gaan we bij Wilson's Landing de wal op. We strekken hier de benen, drinken wat en lozen wat. Daarna aanvaarden we de terugweg, dit keer met de stroom mee dus een stuk sneller en minder inspannend. Op de terugweg ziet Kenny een schildpad in het water drijven. Het blijkt een gewonde landschildpad te zijn. Zijn schild is aan de onderzijde helemaal beschadigd. In het water gaat hij het zeker niet redden dus Kenny zet hem weer op het land. Nu maar hopen dat het goed komt.

Gewonde landschildpad

Voor we het doorhebben zijn we bij ons startpunt aangekomen en is de tour over. Wat was dit leuk zeg! En Kenny was een supergids. Een aanrader voor iedereen die naar Florida komt. Voor meer info zie www.kayakcentralflorida.com en http://www.centralfloridanatureadventures.com/2011/02/orlandos-nature-attraction-september-13.html voor een verslagje over onze tour.

Onderweg terug naar Kissimmee willen we een lunch pakken. We kiezen voor de Denny's bij de afslag Winterpark. Al snel zitten we met nog knorrende magen weer in de auto, wat een verschrikkelijk restaurant. Het oogde allemaal al wat aftands maar de bediening was ook nog eens heel onvriendelijk. Terwijl we de uitgebreide kaart aan het bestuderen waren kwam onze waitress vragen wat we wilde drinken. Margriet en ik zagen bijna niets op de kaart voor ons herbivoren en twijfelden of we hier ook wilden eten. Ik zei daarom tegen de waitress dat wij geen vlees eten en niets op de kaart zagen. Mevrouw reageerde door te zeggen dat ze vroeg wat we wilde drinken en maakte daarbij een drinkgebaar. En dat ging op een toon van alsof we een stel geschifte toeristen waren die geen engels verstonden. Ik nog maar eens uitgelegd waarom we nog niet wilde bestellen en toen wees ze 2 dingen aan op het menu die voor ons mogelijk waren. Daarna liep ze gelijk naar een andere klant en mochten we blijkbaar ook geen drinken meer bestellen. Nou de groeten Denny's, wij gaan wel ergens anders onze centjes uitgeven. Iets later zaten we bij de Cracker Barrel bij ons om de hoek.

Margriet en ik kozen voor een heerlijk ontbijt (met fruit!).
En Hen ging voor de hamburger met echte frieten.
Dit keer stapten we met goed gevulde magen in de auto en een paar minuten later lagen we al in het zwembad bij de villa.
Laat in de middag besloten we onze Universal kaartjes te activeren. We hebben kaartjes waarbij we vanaf eerste dag gebruik 14 dagen onbeperkt naar beide parken van Universal kunnen.
Met knikkende knieën reden we de I4 op en namen afslag Universal.... Bij het parkeren was het verschil al duidelijk, waar de Disney medewerkers je auto bijna persoonlijk naar de parkeerplek begeleiden werd je hier meer aan je lot overgelaten. Af en toe stond er iemand te wijzen maar verder wisten ze niet waarom ze hun fluoriserend vestje hadden aangetrokken die dag. Maar bij de ingang van de studio's werden we gelukkig hartelijk ontvangen en alle andere medewerkers die we verder tegenkwamen waren ook erg vriendelijk.

Wie is toch die Blue man tussen ons in?
 Het is best rustig in het park dus we kunnen aardig wat attracties doen. En eigenlijk is het ook wel leuk om eens ergens in te gaan waarvan je niet precies weet wat er gaat gebeuren. En zo zaten we ineens in deze rollercoaster........

Nee hoor, die heb ik alleen gedaan en Margriet en Hen hebben netjes bij de uitgang op mij gewacht. We lopen op ons gemakje door het park en doen af en toe een attractie. Zeker geen onaardig park en de attracties zijn mooi gemaakt. Maar het is geen Disney (kan het niet laten te schrijven).

Omdat we er nu toch zijn, pakken we gelijk de avond show mee. Op een waterscherm wordt de geschiedenis van 100 jaar film gevierd, aangevuld met fonteinen en vuurwerk. Wij hebben de show tot het einde toe uitgestaan (helaas geen zitplaatsen meer) maar velen om ons heen gaven al eerder op. En we gaven ze geen ongelijk. Moe maar voldaan na deze inspannende dag arriveerde we laat in de avond in onze villa.

1. Prachtige natuurtocht zeg! Heel leuk om de natuur vanaf het water te bekijken. En die serveersters bij Denny's.......? Afserveren!

2. Leuk die kajak tour. Wij moeten instemmen: Universal is toch niet Disney....

3. Wat een geweldige dag, eerst kajakken en daarna een pretpark (ja, ook al is het geen Disney :)) ENJOY! dan doe ik het ook hier door jullie blog te volgen :)

4. Mooie kajaktocht en heel wat wildlife gespot, brr die spin was wel erg groot.
    Universal is leuk maar geen Disney, het is net allemaal wat minder verzorgd en de medewerkers minder attent.

5. Gadver die spin was HUGE!!! Ik dacht dat het grootste gevaar gators waren maar met zo'n geval op mijn bootje zou ik toch zijn gaan zwemmen hoor......

6. Als je al weet dat het geen Disney is, waarom ga je dan überhaupt?
    Die spin was echt monstrossos zeg!