Hakuna Matata, what a wonderful phrase

Hakuna Matata, ain’t no passing craze

It means no worries for the rest of your days

It’s our problem free philosophy, Hakuna Matata

woensdag 4 september 2013

We're back!

De dag voor vertrek wordt er in Ridderkerk en Rotterdam hard gewerkt. Koffers worden ingepakt en huizen worden vakantie-proof gemaakt. In de avond wordt zowel Mushu (de Rotterdamse kat) en Kaatje (de Ridderkerkse kat) naar Marianne in Ridderkerk gebracht om daar van een welverdiende 3 weekse vakantie te kunnen gaan genieten. De laatste overnachting van het reisgezelschap vindt ook in Ridderkerk plaats omdat er de volgende ochtend vroeg vertrokken wordt.

Het is deze ochtend dan ook erg vroeg, om 5 uur staat het reisgezelschap op en nog voor 6 uur zijn ze op weg naar Schiphol.

Zonder files en bijzonderheden komen we op P3 aan. We worden gevraagd of we gereserveerd hebben: "Natuurlijk, wij zijn super goed voorbereid!". Dan mogen we doorrijden. Later zien we dat bijna alle auto's gelijk om moeten keren en duidelijk niet op mogen gaan voor een felbegeerd plaatsje op P3.

We lopen een klein stukje met koffers naar de bus (in de euforie dat we door mochten rijden, zijn we vergeten eerst 1 persoon en de koffers alvast af te zetten bij de bushalte). In de bus moeten we even wachten tot de chauffeur haar koffie op heeft. Ondertussen krijgen we live entertainment van de bladblazer die alle sigarettenpeuken een metertje verder de weg op blaast.

In vertrekhal 2 proberen we bij een van de KLM zuilen in te checken maar zoals gewoonlijk lukt dit weer niet. Hen zijn paspoort wordt eerst niet herkend en als het hele proces uiteindelijk wel lukt en doorlopen is worden de boardingpassen geprint.......daar zouden we nu dan nog steeds op wachten want het opvangbakje bleef leeg. Dan maar naar de balie. Daar werden we vriendelijk geholpen en werden alsnog een boardingpassen geprint met als voordeel dat nu beide (zowel voor AMS-DUB als DUB-MCO) passen geprint konden worden. Behalve dan die voor Margriet, die moesten we toch in Dublin uit laten printen dus daar ging het voordeel weer.
Op Schiphol lopen we door de winkeltjes, kopen wat leesvoer en drinken een bakkie bij Starbucks (om in de stemming te komen).

De vlucht naar Dublin is uneventful.

En al snel zien we de Ierse kust en is het tijd om te landen.

In Dublin nemen we wat drinken en wat lekkers en wordt de boerderij nog even bijgewerkt (Hayday).

We mogen lekker snel instappen omdat we priority seats hebben (op rij 11). De vorige keer hadden we deze plaatsen ook maar toen zaten we echt bij de deur, deze keer zit er een schot tussen deur en plaats. Ik snap niet zoveel van de Aer Lingus vliegtuigen (net als seatguru trouwens). We hebben wel veel beenruimte en niemand voor ons en daar was het tenslotte om te doen.
Ook deze etappe is zonder problemen en bijzonderheden verlopen. Na 4 films, 7 series, 2 tijdschriften, 2 boeken, 1 krant en 1 sodoku is het dan eindelijk tijd om te landen op MCO. We waren iets later uit Dublin vertrokken maar door een iets gunstigere route heeft de piloot een halfuur kunnen inhalen en landen we vroeger dan verwacht (om 16:25 ipv 16:50) op Floridiaanse bodem.

We nemen de fake monorail naar de kofferbanden. De koffers komen netjes op de band en worden met beleid daar weer door ons afgehaald.

Daarna schuiven we aan in een lange rij bij Alamo. Gelukkig gaat het een stuk sneller dan verwacht en voor we het weten krijgen we de verwachte verkoopvragen. Of we zeker weten dat we geen roadside verzekering willen en of we tevreden zijn met een small SUV. Ik zeg meneer dat we een midsize SUV hebben gehuurd en dat prima vinden. Maar hij kan toch niet laten ons te vertellen dat een midsize, klein is. We gaan gewoon voor de kleine auto.....een Chevrolet Captiva (vergeleken met mijn micra inderdaad wat klein).

Onderweg naar onze villa in Kissimmee!

Het rijdt lekker door en in no time is daar exit 64 naar de 192.

We gaan natuurlijk niet naar Magic Kingdom, zo duur was de villa nu ook weer niet! Maar we nemen de afslag Formosa Gardens op de 192 en na het passeren van de Outback slaan we linksaf de wijk Rolling Hills in waar onze villa gelegen is. De Captiva wordt op de oprit geparkeerd en wij gaan aan de slag met alle codes. Zonder dat het alarm afgaat treden we ons domein voor de komende drie weken binnen. Dat ziet er goed uit! We nemen de snelle rondleiding en Hen maakt gelijk kennis met de buurman (waar we binnenkort welkom zijn voor een glas wijn). Daarna stappen we de Captiva weer in om bij de Publix op de 192 wat boodschappen te doen. Het lijkt er op dat deze villa heel gunstig gelegen is want we zijn er zo en zien onderweg al een aantal lekkere eettentjes (je zou er bijna naar kunnen lopen). In de publix slaan we avondmaaltijd, ontbijt en wat andere benodigdheden in. Terug in de villa dekker we de tafel en genieten nu al helemaal van de vakantie.

Na het eten pakken we onze koffers uit en proberen bad en douche. De boerderijen worden bijgewerkt (het internet is hier super) en daarna zoeken we onze bedjes op.

1. Goeie start hoor; fijne reis, lekker auto en prima villa!Hou dat maar vol de komende weken.......